ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.
Voordat je begint
Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje.
Benodigdheden ConnectLife™
Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™:
Goed om te weten
ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren.
Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.
Meer informatie
Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste.
Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:
Nieuw account aanmaken
Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.
Meer informatie
Het verbinden van een toestel met een smartphone of tablet is mogelijk met de ConnectLife™ app.
Voordat je begint
Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. Daarnaast is het ook belangrijk om van tevoren de ConnectLife™ benodigdheden te verzamelen.
Heb je de ConnectLife™ app al gedownload ? Ga dan verder met de onderstaande stappen.
In deze video staan de instructies voor het verbinden van een toestel met een smartphone of een tablet. Je kunt aan de hand van de videohoofdstukken in de video direct naar een hoofdstuk om de gewenste stappen te bekijken.
Stap 1: Downloaden
Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.
Stap 2: Account aanmaken
Stap 3: Toestel toevoegen
Stap 4: Toestel verbinden
Je kunt het toestel op twee manieren verbinden. Dit kan automatisch of handmatig. Wij adviseren om het verbinden automatisch uit te voeren. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig.
Automatisch verbinden
Handmatig verbinden
Vervolgstappen toestel verbinden
Stap 5: Geef het toestel een naam
Meer informatie
Met ConnectLife™ is het ook mogelijk om meerdere gebruikers toe te voegen aan een connected toestel. Dit kan op drie manieren: automatisch verbinden, met een deelverzoek of handmatig verbinden.
Voordat je begint
Wij adviseren om meerdere gebruikers met een deelverzoek van een hoofdgebruiker toe te voegen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook automatisch of handmatig in de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden worden dezelfde stappen uitgevoerd als bij een hoofdgebruiker. Het enige verschil is dat je met de koppelmodus (i.p.v. de verbindmodus) het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en je het toestel direct kan koppelen aan je ConnectLife™ account.
Nog geen ConnectLife™ account? Je vindt hier de instructies voor het aanmaken van een account.
Volg de onderstaande stappen voor het toevoegen en verwijderen van een extra gebruiker:
De eerste gebruiker is de hoofdgebruiker van een toestel en die heeft alleen de mogelijkheid om met een deelverzoek extra gebruikers toe te voegen en te beheren.
Let op, deelverzoeken kunnen alleen verstuurd worden naar gebruikers met een bestaand ConncectLife account .
Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.
Als het automatisch niet lukt, dan is handmatig verbinden ook nog een optie:
Gebruiker verwijderen
Je kan jezelf als gebruiker verwijderen door het toestel via de ConnectLife™ app te ontkoppelen. Je vindt hier de instructies voor het ontkoppelen van een toestel.
De hoofdgebruiker heeft als beheerder ook de mogelijkheid om gebruikers te verwijderen. Je vindt hieronder de instructies:
Meer informatie:
Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw toestel staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.
Alle notificaties in- of uitschakelen:
Notificaties in- of uitschakelen voor een specifiek apparaat:
Smart Watch
Het is ook mogelijk om ConnectLife ™ notificaties te ontvangen op een Smart Watch. Volg de onderstaande stappen voor het in-en uitschakelen van notificaties op een Smart Watch.
iOS
Samsung Watch
Overige Android Watches
Volg de instructies van het merk voor het inschakelen van notificaties van Smart Watches.
Meer informatie
Wil je een toestel ontkoppelen/verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.
Meer informatie:
Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.
Geen verificatiecode ontvangen?
In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.
Meer informatie
Om een koelkast, vriezer of een koelvriescombinatie op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel:
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren op afstand zoals het ontvangen van notificaties en het bekijken van temperaturen. Voor het bedienen op afstand met functies als het (kinder)slot, temperatuurwijzigingen en de SuperCool functie is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Het monitoren en bedienen blijft bij koelkasten, vriezers of koelvriescombinaties altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus inschakelen
‘Op afstand’ modus uitschakelen
Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.
‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
Om een vaatwasser op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals notificatiemeldingen en het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus te starten. Het monitoren blijft bij vaatwassers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus starten per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus starten
‘Op afstand’ modus starten deactiveren
Als de deur nog open staat dan kun je nogmaals op de Wifi-symbool toets drukken om de ‘Op afstand’ modus start te deactiveren. Als de deur niet binnen 2 minuten na de start wordt gesloten, dan wordt de start automatisch gedeactiveerd. Als de deur na de start wel is gesloten, dan wordt de start gedeactiveerd als de deur weer wordt geopend.
Let op, na het deactiveren van het starten van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.
‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
Om een oven op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel instellen en starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals statussen, het kinderslot, de verlichting en de timer. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij ovens altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand hebben vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur na het starten van de ‘Op afstand’ modus. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het instellen en starten van de ‘op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus instellen en starten
‘Op afstand’ modus instellen en starten deactiveren
Je kunt het starten van de ‘Op afstand’ modus deactiveren door de deur te openen. Dit is ook mogelijk via het menu als de deur nog dicht is. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
Je vindt hieronder de stappen voor het ongedaan maken van het instellen:
Let op, na het deactiveren van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel
te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies.
‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app . Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app .
Meer informatie
Inductiekookplaten kunnen vanwege veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Met de ConnectLife™ app heb je wel de mogelijkheid om kookplaten te monitoren. Het is ook mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding en tips. Het monitoren blijft altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.
Goed om te weten
Om kookplaten te kunnen monitoren moet je eerst voor zorgen dat de de ConnectLife™ app is geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Na het verbinden met het wifi-netwerk en een toestel via de app, heb je meteen toegang tot de monitorfuncties zoals het ontvangen van notificaties en het bekijken van temperaturen. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Monitorfuncties uitschakelen
Wil je alle monitorfuncties uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
Om een dampkap op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en al deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals de Actieve modus, Clean Air en inzicht op de vetfilter. Voor het aansturen van de overige ‘Op afstand’ modus functies zoal het instellen van de ventilator en de verlichting is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Het monitoren en bedienen blijven bij dampkappen altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus inschakelen
‘Op afstand’ modus (volledig) uitschakelen
Zie hieronder de uitleg voor het (volledig) uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus.
‘Op afstand’ modus uitschakelen
Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.
‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
Om een wijnklimaatkast op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel inschakelen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.
Voordat je begint
Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het bij sommige wijnklimaatkasten mogelijk om het toestel te monitoren en deels al te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals het (kinder)slot, de verlichting en statistieken. Voor functies zoals temperatuur- en luchtvochtheidwijzigingen, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen. Bij wijnklimaatkasten blijft het monitoren en bedienen altijd actief tenzij je dit zelf deactiveert en volledig uitschakelt.
Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het in- en uitschakelen van de ‘op afstand’ modus:
‘Op afstand’ modus inschakelen
Bij 1-zone wijnklimaatkasten is de ‘op afstand’ modus automatisch ingeschakeld na het verbinden met de ConnectLife™ app en het Wifi-netwerk. Hierbij is het niet nodig om deze nog als extra stap handmatig in te schakelen. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit geeft aan dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk, de cloud en dat de ‘op afstand’ modus automatisch is ingeschakeld.
‘Op afstand’ modus (volledig) uitschakelen
Let op, na het uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus is het nog wel mogelijk om het toestel deels te monitoren met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.
Deactiveren is niet van toepassing bij de 1-zone wijnklimaatkasten, omdat de ‘Op afstand’ modus automatisch aanstaat. Volg de stappen in de volgende alinea om dit volledig te kunnen uitschakelen.
‘Op afstand’ modus volledig uitschakelen
Wil je ‘Op afstand’ alle monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?
Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.
Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.
Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.
Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.
Meer informatie
De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.
Goed om te weten
Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het toestel. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hieronder per product meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:
Tijdslimieten
Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimieten van de ‘Op afstand modus’ van alle producten:
Het monitoren en bedienen op afstand bij koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties blijft altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt.
Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij vaatwassers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s na het inschakelen van de ‘Op afstand’ modus, ook wel het ‘starten op afstand’ genoemd, heeft wel een limiet. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Daarnaast wordt het ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd als de deur niet binnen 2 minuten wordt gesloten. Als de deur na het starten wel is gesloten, dan wordt het ‘starten op afstand’ gedeactiveerd als je de deur weer opent.
Het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand blijven bij ovens na het verbinden met de app altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft vanwege veiligheidsredenen een limiet van 24 uur. Daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik of na het verstrijken van 24 uur op het toestel opnieuw worden gestart. Als de deur na het starten is gesloten, dan wordt het ‘starten op afstand’ gedeactiveerd als je de deur weer opent.
Na het verbinden met de app en het inschakelen van de ‘Op afstand’ modus blijft het monitoren en bedienen op afstand bij wijnklimaatkasten altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.
Inductiekookplaten kunnen vanwege veiligheidsredenen niet op afstand worden bediend. Met de ConnectLife™ app heb je wel de mogelijkheid om de kookplaat te monitoren na het verbinden met het Wifi-netwerk en de app. Het is ook mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding en tips. Het monitoren blijft altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.
Het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand blijven bij dampkappen na het verbinden met de app altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt.
Meer informatie
Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het toestel up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.
ConnectLife™ app updates
Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.
Apparaten updaten
Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een toestel:
Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.
Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.
Meer informatie
Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie hieronder de mogelijke oorzaken:
ConnectLife™ app
Zie hieronder de toelichting van de oorzaken en instructies voor het oplossen van het probleem: