Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie hieronder de mogelijke oorzaken:
ConnectLife™ app
Zie hieronder de toelichting van de oorzaken en instructies voor het oplossen van het probleem:
Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Daarom is het belangrijk dat je eerst nagaat of dit aan de (thuis) Wifi-netwerkverbinding ligt. Dit kan getest worden door het aanmaken van een Wifi-hotspot. Met een hotspot is het mogelijk om het mobiele datanetwerk van een smartphone met andere toestellen zoals smartphones, tablets of computers te delen. Het is ook mogelijk om een Connectlife™ toestel hieraan te koppelen.
Goed om te weten
Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een Wifi-hotspot:
iOS
Android
*Let op, de plaatsing en de stappen van de instellingen kunnen per android toestel verschillen.
Is het gelukt om het apparaat te verbinden met de Wifi-hotspot?
Is het antwoord 'Ja', ga dan verder bij Netwerkproblemen.
Is het antwoord 'Nee', ga dan verder bij Cloudproblemen.
Let op, schakel de Wifi-hotspot weer uit en ontkoppel het toestel van het aangemaakte netwerk van de Wifi-hotspot. Als de Wifi-hotspot aan blijft staan en/of het toestel met dit tijdelijke netwerk gekoppeld blijft, dan kan jouw bundel opraken en/of extra kosten bij de provider in rekening worden gebracht.
Netwerkproblemen
Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om toestellen via de ConnectLife™ app te koppelen. Je kunt Wifi-netwerkproblemen herkennen aan de onderstaande gevallen:
Volg de onderstaande stappen voor het oplossen van Wifi-netwerkproblemen en probeer het toestel opnieuw met het (thuis) Wifi-netwerk te verbinden:
Houden de Wifi-netwerkproblemen nog aan? Neem dan contact op met de provider.
Cloudproblemen
Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:
Neem in bovenstaande gevallen van cloudproblemen contact met ons op en houd het typeplaatje van het toestel bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden.
Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.
Geen verificatiecode ontvangen?
In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.
Meer informatie