Waarom kan ik mijn apparaten niet met elkaar verbinden/koppelen?

Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zie hieronder de mogelijke oorzaken:

 

ConnectLife™ app

  • Niet verbonden met de ConnectLife™ app.
  • Netwerkproblemen.
  • Niet verbonden met de cloud.
  • Foutieve QR-Code/AUID-code.
  • Problemen of storingen in de ConnectLife™ app.


Zie hieronder de toelichting van de oorzaken en instructies voor het oplossen van het probleem:

 

  1. Niet verbonden met de ConnectLife™ app
    Toestellen kunnen zonder de ConnectLife™ app niet beheerd, bestuurd en gemonitord worden op afstand. Daarom is het vereist dat je de toestellen via ConnectLife™ verbindt met een Wifi-netwerk en aan elkaar koppelt. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van apparaten met ConnectLife™.

  2. Netwerkproblemen 
    Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om toestellen via de ConnectLife™ app te koppelen. Controleer bij de onderstaande gevallen de router van de Wifi-netwerk en/of voer opnieuw de verbind en koppel instructiesuit:
    • Een knipperend of geen zichtbare Wifi-symbool in de display van het toestel.
    • Een doorgestreept Wifi-netwerksymbool  bij Apparaten in het menu van de ConnectLife™ app. Dit kan voorkomen nadat het toestel verbonden en gekoppeld is en houdt in dat er geen actieve verbinding meer is.) 
    • Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties blijft de status in de display van het apparaat op 02 staan. Dit betekent dat het toestel gereed staat voor verbinding, maar nog niet is verbonden.

  3. Niet verbonden met de cloud
    Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:
    • Tijdens het verbinden en koppelen van toestellen
    • Na het verbinden en koppelen van toestellen

    • Tijdens het verbinden en koppelen
      Het kan tijdens het verbinden en koppelen voorkomen dat de ConnectLife™ app de QR-Code en/of AUID-code niet herkent waardoor het toestel niet in de cloud kan worden geregistreerd. Het is niet mogelijk om het toestel met je ConnectLife™ account te koppelen als het toestel niet is verbonden met de cloud.

    • Na het verbinden en koppelen van apparaten
      Andere cloud problemen kunnen ook voorkomen na het verbinden en koppelen van een apparaat bijvoorbeeld als het aansturen van programma’s en het wijzigen van apparaat instellingen niet meer lukken. Bij sommige koelkasten, vriezers en koelvriescombinaties kun je aan de status van het apparaat zien waar het probleem aan ligt. De status blijft in deze situatie op 03 staan. Dit houdt in dat het apparaat wel verbonden is met het Wifi-netwerk, maar niet verbonden is met de cloud.

      Neem in beide gevallen contact op via onze contactpagina en houd het typeplaatje bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden. Zie hier meer informatie over het vinden van het typeplaatje.

  4. Foutieve QR-Code/AUID code
    Lukt het niet om de QR-code te scannen om het apparaat te verbinden en te koppelen? Dan is het ook mogelijk om handmatig de AUID-code in te voeren. Dit is een 37-cijferige code en dit vind je op het typeplaatje. Lukt het ook niet om de AUID-code in te voeren? Neem dan contact op via onze contactpagina.

  5. Problemen of storingen in de ConnectLife™ app
    Als er problemen en storingen in de ConnectLife™ app zijn, dan wordt dit zo snel mogelijk opgelost door updates. Houd om die reden altijd de app en indien mogelijk, het apparaat up-to-date. Je vindt hier meer informatie over het up-to-date houden van de app en het apparaat.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.